SUBARU SAFE8 Kampanie przywoławcze / Akcje serwisowe Gwarancja Mobilności Gwarancja Mobilności w ramach Subaru Safe8 Przegląd przed zakupem Oryginalne części Subaru Przeglądy serwisowe - oleje Bezpieczny Kierowca Zespół rajdowy SPRT
-
Start -
Modele -
Dlaczego Subaru? -
Moje Subaru -
SUBARU SAFE8 -
Kampanie przywoławcze / Akcje serwisowe -
Gwarancja Mobilności -
Gwarancja Mobilności w ramach Subaru Safe8 -
Przegląd przed zakupem -
Oryginalne części Subaru -
Przeglądy serwisowe - oleje -
Bezpieczny Kierowca -
Zespół rajdowy SPRT -
Magazyn Plejady -
Sklep Subaru -
Forum Subaru -
Klub Subaru -
Zlot Plejad -
Akcja Siemanko! -
Stacje demontażu pojazdów (ELV) -
Karty charakterystyki produktów SUBARU -
Karty ratownicze pojazdu -
Etykiety energetyczne opon -
Service Manuals -
Szkolenia -
BATERIE – deklaracje zgodności oraz informacje dot. bezpieczeństwa
-
-
Multimedia -
Dealerzy -
Wiadomości -
Dostępne pojazdy -
Bezpieczne Subaru -
Kontakt
Wypadek drogowy, od tego jak szybko na jego miejscu pojawią się służby
ratownicze zależy zdrowie i życie podróżujących. Jak pokazują badania
europejskie, udzielenie we właściwym momencie pomocy mogłoby uratować
życie aż 10% spośród śmiertelnych ofiar wypadków.
System ISR może radykalnie zmniejszyć ten czas, który jest potrzebny na
reakcję odpowiednich służb. Zgłoszenie sytuacji awaryjnej w systemie
realizowane jest automatycznie, na skutek uruchomienia znajdujących się w
pojeździe czujników. Informacja z pojazdu przesyłana jest dzięki
usługom technologii GSM, do funkcjonującego 24-h Centrum Monitoringu.
Dzięki zastosowaniu technologii GPS dyżurujący operatorzy otrzymują
natychmiast sygnał alarmu wraz z pozycją geograficzną i informacjami o
zdarzeniu. Aplikacja Centrum Monitorowania automatycznie rozpoznaje dane
pojazdu oraz jego użytkownika.
Dodatkowo w chwili wypadku lub kolizji urządzenie ISR realizuje połączenie głosowe z Dyspozytorami Centrum Monitoringu. Umożliwia to zweryfikowanie zdarzenia i podjęcie odpowiednich czynności, a więc powiadomienie właściwych służb ratowniczych i organizację pomocy.
Czy ktoś może śledzić lub przeglądać trasy naszych przejazdów?
To najczęściej poruszana wątpliwość. Otóż system ISR zapewnia pełną
prywatność kierowców, nie rejestruje tras przejazdów, nie ma również
możliwości ich transmisji. Lokalizacja pojazdu rejestrowana jest tylko
podczas wypadku, próby odholowania lub podczas próby odzyskania
skradzionego pojazdu.
Uciążliwość fałszywych alarmów i związanych z tym nękających nas telefonów.
Można to w prosty sposób wyeliminować. Należy tylko pamiętać, że każde
pozostawienie samochodu w miejscu, w którym mógłby on być przestawiany
(np. myjnia tunelowa), podnoszony (np. serwis samochodowy), lub
przemieszczany z wyłączonym zapłonem należy zgłosić telefonicznie do
stacji monitoringu. Numer telefonu, pod którym możemy tego dokonać jest
umieszczony na Karcie Klienta.
Czy podczas eksploatacji systemu można sprawdzić jego działanie?
ISR ma zakodowane procedury testowe, które weryfikują sprawność jego
działania. W przypadku wykrycia nieprawidłowości informacja jest
przetwarzana przez centrum monitoringu i niejako „z automatu”
podejmowane są działania serwisowe zmierzające do usunięcia stwierdzonej
usterki. Tak więc, dzięki samokontroli systemu, nie ma najmniejszej
potrzeby dodatkowej weryfikacji jego działania.
Koszty.
Elementy techniczne systemu zainstalowane w pojeździe są wyposażeniem
fabrycznym i nie stanowią dodatkowego obciążenia finansowego dla
właściciela samochodu. Koszt obsługi podczas pierwszego roku
eksploatacji pokrywa Subaru Import Polska, klient w tym czasie nie
ponosi żadnych opłat. Natomiast otrzymuje wymierną korzyść w postaci
zniżki w ubezpieczeniu w większości towarzystw ubezpieczeniowych.
UWAGA
W przypadku problemów z identyfikacją urządzenia ISR w firmach ubezpieczeniowych - prosimy o podanie nazwy, pod jaką może tam figurować tj. „Predator Combo ST/V, 2/V”.
Montowany od początku marca 2008 roku seryjnie do wszystkich samochodów Subaru* sprzedawanych w sieci dealerskiej Subaru Import Polska system ISR doczekał się kolejnej generacji. Został stworzony w oparciu o założenia tworzonego w UE systemu eCall.
Wraz z nowym samochodem Subaru (dotyczy nowych samochodów zakupionych w autoryzowanej sieci sprzedaży Subaru, które nie posiadają eCall) otrzymują Państwo zamontowany nowy Inteligentny System Ratunkowy (ISR). To nowoczesne rozwiązanie, którego celem jest zapewnienie większego bezpieczeństwa podczas użytkowania pojazdu.
-
Przycisk SOS
Naciśnięcie przycisku umożliwia połączenie głosowe z Centrum Monitorowania Keratronik. Można go użyć w sytuacji zagrożenia, gdy zachodzi pilna potrzeba wezwania służb ratunkowych czy policji np. kiedy jest się świadkiem wypadku.
-
Przycisk Informacja/Assistance
Naciśnięcie przycisku umożliwia połączenie głosowe z Centrum Subaru Assistance. Można go użyć w sytuacji awarii pojazdu lub w celu uzyskania informacji o lokalizacji miejsc użyteczności publicznej np.: stacje benzynowe, restauracje, hotele.
-
Przycisk Serwis
Naciśnięcie przycisku umożliwia połączenie głosowe z Centrum Monitorowania Keratronik w celu czasowego zawieszenia usługi monitorowania, np. na czas wymiany opon, holowania pojazdu, transportu promem.
-
Połączenie z numerem 112
Jednoczesne naciśnięcie przycisków Informacja i Serwis skutkuje połączeniem z numerem alarmowym 112.
Inteligentny System Ratunkowy (poprzednia generacja)
-
Przycisk wezwania pomocy.
Traktowany jest przez Centrum Monitorowania na równi z automatycznym sygnałem o wypadku. Służy również do wezwania pomocy w sytuacji pogorszenia stanu zdrowia użytkownika. Przycisku tego można także użyć w celu powiadomienia Centrum Monitorowania o wypadku, którego jest się świadkiem.
-
Przycisk serwisowy.
Służy do połączenia z Centrum Monitorowania w celu czasowego zawieszenia usługi monitorowania, np. przed oddaniem pojazdu do serwisu, myjni automatycznej lub przed wjazdem na prom. Przycisku tego można użyć w celu powiadomienia Centrum Monitorowania o zmianie numerów telefonów lub listy osób upoważnionych do odwoływania alarmów.
-
Przycisk Assistance/Informacje.
Używany w celu uzyskania połączenia z Assistance Subaru. W razie awarii unieruchamiającej samochód, po naciśnięciu przycisku Assistance/Informacje nastąpi połączenie z Centrum Alarmowym Subaru Assistance, które zorganizuje niezbędną pomoc. Przycisk może być użyty w celu uzyskania informacji o lokalizacjach miejsc użyteczności publicznej jak: stacje benzynowe, restauracje, hotele i inne.
-
Każdy z powyższych przycisków służy też do zakończenia rozmowy telefonicznej.
-
Połączenie z numerem 112.
Jednoczesne naciśnięcie tych dwóch przycisków przez 5 sekund powoduje połączenie z numerem alarmowym 112 w całej Europie.
-
Przyciski widoczne obok służą do regulacji głośności rozmowy w trakcie jej trwania i do regulacji głośności dzwonka w pozostałych przypadkach. Mniejszy służy do ściszania, a drugi do zwiększania głośności. Aby zademonstrować wybrany poziom, sygnał dzwonka jest odgrywany przez 5 sekund.
System ISR wzbudził w międzyczasie zainteresowanie wielu importerów w naszym kraju. Pionierska inicjatywa Subaru Import Polska została podjęta m.in. przez firmę Volkswagen Group Polska, która także zaczęła montaż tych urządzeń (pod nazwą Sat Assist) oraz KIA Motor Polska jako KIA Safety System.
Wyposażenia samochodu Subaru w ISR nie powoduje po stronie klienta dodatkowych kosztów. Sam system jest montowany standardowo (dotyczy nowych samochodów zakupionych w autoryzowanej sieci sprzedaży Subaru, które nie posiadają eCall) i zawiera abonament na pierwszy rok eksploatacji, natomiast koszt abonamentu na następne lata (327zł netto/rok) jest w praktyce rekompensowany przez udzielane zniżki taryf ubezpieczeniowych. Przedłużanie abonamentu może nastąpić w dealerstwach Subaru, lub też przez kontakt bezpośredni z firmą Keratronik Safety (www.keratronik.pl). Oczywiście nie należy zapominać, że właściwe funkcjonowanie systemu podlega naturalnym ograniczeniom wynikającym z możliwości infrastruktury jak np. zakres zasięgu sieci operatora GSM.